گرفتگی چاه

وقتی لوله کشی منزل شما مسدود می‌شود، اولین اقدامی که معمولاً انجام می‌دهید این است که یک پلانجر را در دست بگیرید. اما شاید اصلاً ندانید که در برخی موارد، استفاده از پلانجر به تنهایی کارآمدی ندارد. به عنوان مثال وقتی خط لوله اصلی فاضلاب منزل شما مسدود می‌شود. در چنین شرایطی، ممکن است با سیلاب‌های گسترده و مشکلات لوله کشی در سراسر خانه مواجه شوید.

برای جلوگیری از آسیب‌های جدی، شما باید توانایی تشخیص مسدود شدن خطوط لوله فاضلاب را داشته باشید و بدانید چگونه با آن‌ها برخورد کنید.

آیا خطوط لوله اصلی فاضلاب شما مسدود شده‌اند؟ در سرتاسر منزل شما، خطوط لوله کشی وجود دارند که آب فاضلاب را از سینک‌ها، توالت‌ها، وان‌ها و موارد دیگر دور می‌کنند. تمام این خطوط به خط لوله اصلی فاضلاب منتهی می‌شوند. این لوله بزرگ، تمام فاضلاب منزل شما را به سمت فاضلاب یا سیستم حفاظت محیطی شما ارسال می‌کند. هنگامی که این خط مسدود می‌شود، تمام سینک‌ها و توالت‌های منزل شما قادر به کار نیستند، و شما ممکن است حتی با برگشت آب به بیرون از تجهیزات آبیاری، لوله‌های نشتی و مشکلات دیگر مواجه شوید.

اگر خط لوله اصلی فاضلاب شما را مسدود شده است، در واقع هیچ راه دیگری برای تعمیر آن به صورت خودکار وجود ندارد. این خطوط لوله عموماً به عمق زیادی زیر زمین دفن شده‌اند و دورتر از منزل شما قرار دارند. شما به طور معمول نیاز به تجهیزات و دانش حرفه‌ای دارید تا با آن‌ها برخورد کنید.

اگرچه اغلب نمی‌توانید آن را خودتان تعمیر کنید، این بدان معنی نیست که چاره ای نیست. هنوز چند تا راه حل دیگر وجود دارد که می‌تواند موقتاً از بدتر شدن مشکل جلوگیری کند تا زمانی که یک لوله کش حرفه‌ای به شما کمک کند.

بیشتر خطوط فاضلاب اندازه‌های 10 تا 15 سانتی متری دارند. این اتفاق معمولاً فقط در صورتی رخ می‌دهد که مشکلات جدی در سیستم لوله کشی شما رخ داده باشد. یکی از علل متداول مسدود شدن، آسیب به خط لوله فاضلاب است. اگر یک لوله خم شده یا فرو ریخته شود، آسیب می‌تواند جلوی جریان فاضلاب را در خط بگیرد. انواع مختلفی از چیزهایی که می‌توانند خط فاضلاب را آسیب برسانند، عبارتند از:

  • جابجایی خاک اطراف لوله
  • خوردگی درون لوله
  • ساخت و ساز در نزدیکی خط
  • ترافیک شدید بالای لوله فاضلاب
  • اتصالات شکسته لوله

یک دلیل دیگر بزرگ برای مسدود شدن خطوط فاضلاب این است که با گذر زمان، آنها به آرامی خم می‌شوند. این خم در لوله باعث می‌شود زباله‌ها جمع شوند و در نهایت باعث مسدود شدن شوند.

متداولترین نوع زباله‌هایی که باعث مسدود شدن خطوط فاضلاب می‌شوند، چربی است. اگر چربی‌ها و روغن‌ها را در لوله سینک پاشیده یا بریزید، در نهایت سفت و سخت می‌شوند. حتی اگر آب گرم را با چربی بیاندازید، تا زمانی که به خط لوله فاضلاب اصلی برسد، به طور معمول فرم خود را حفظ می‌کند. سپس، چربی به خطوط شما می‌چسبد و باعث مسدود شدن می‌شود.

نوع دیگری از زباله‌هایی که معمولاً باعث مسدود شدن می‌شوند، شامل کاغذ توالت، محصولات بهداشتی قابل شستشو و دیگر اجسام بزرگی است که به توالت فرستاده می‌شوند. شما هیچ چیز به جز مایعات و کاغذ توالت را نباید از طریق سینک خود بفرستید.

یک علت نهایی از لوله‌های فاضلاب مسدود شده، ریشه‌های درختان است. درختان به طرز شگفت‌انگیزی قدرتمند هستند. حتی ریشه‌های کوچک می‌توانند به مرور زمان به لوله‌های شما نفوذ کنند. شما ممکن است نشتی معنی‌های قابل توجهی را حس نکنید، زیرا ریشه درختان منطقه ای مخصوص به خطوط فاضلاب وارد می‌شود. با این حال، با گذر زمان، ریشه‌ها به داخل لوله می‌روند و جریان فاضلاب را دچار مشکل می‌کنند.

نشانه‌هایی که خطوط فاضلاب شما ممکن است مسدود شود بیشتر مسدود شدن‌های لوله‌های فاضلاب به طور آهسته رخ می‌دهند. توانایی تشخیص آن‌ها در مراحل اولیه به شما کمک می‌کند مشکلات را قبل از بروز سیلاب‌های فاضلاب در سراسر خانه بهبود بخشید. در ادامه برخی از نشانه‌ها را بررسی می‌کنیم که اگر مشکوک هستید ممکن است نیاز به تمیز کردن خطوط فاضلاب داشته باشید:

آب تیره یکی از علائم مشخص مسدود شدن خطوط فاضلاب اصلی، آب برگشته در وان‌ها و یا حمام‌های شما است. این اتفاق می‌افتد زمانی که شما سعی می‌کنید آب را تخلیه کنید اما جایی برای آن وجود ندارد چرا که خط لوله فاضلاب مسدود شده است. سپس آب به عقب حرکت کرده و به دنبال نقطه ورودی پایین‌تر می‌گردد. در بیشتر خانه‌ها، این ممکن است حمام یا وان در زیرزمین باشد.

برخلاف تجهیزات آبیاری‌ها که به علت لوله‌های نشتی آب شفاف هستند، آب به عقب حرکت کرده به صورت معمول تیره، بوی بد و ناخوشایند خواهد بود. به خاطر داشته باشید که این آب ممکن است حاوی فاضلاب خام باشد، بنابراین باید هوشیار باشید. از تجهیزات محافظتی مناسب استفاده کنید و زمانی که با آب تیره روبه‌رو می‌شوید از مواد شوینده قوی استفاده کنید.

آب کند جریان می‌کند چند دقیقه به درنگ شماره دو از تصور در مورد لوله‌های فاضلاب خانه‌تان کنید. آیا آنها به سرعت آب را دفع می‌کنند یا آیا مشاهده می‌کنید که آب به مرور زمان جمع می‌شود هنگامی که آب را روشن می‌کنید؟ لوله‌های فاضلاب شما به طور معمول زمانی که مسدود می‌شوند به تدریج به کندی می‌روند، چرا که اکثر مسدود شدن‌های لوله فاضلاب اصلی 100٪ خط را نمی‌بندند. به جای آن، زباله‌ها به مرور زمان انباشته می‌شوند و سبب می‌شوند جریان فاضلاب دچار مشکل شود.

اگر تمام لوله‌های فاضلاب خانه‌تان شروع به کندی کردن کرده‌اند، احتمالاً مسدود شدن اصلی خط لوله فاضلاب است. به طور معمول، اولین لوله‌هایی که کندی می‌کنند، لوله‌های توالت هستند. هنگامی که دستشویی را شل می‌کنید، آب ممکن است به مدتی مانند لحظه‌ای در آنجا نگه داشته شود و سپس به آرامی پایین بیاید. توالت‌ها به طور معمول اولین لوله‌هایی هستند که توسط یک مسدودیت اصلی تحت تأثیر قرار می‌گیرند، زیرا به طور معمول مستقیماً به خط لوله فاضلاب شما وصل می‌شوند.

صداهای غرغره زیرا مسدود کردن خط لوله اصلی باعث می‌شود لوله‌های فاضلاب شما به طور صحیح کار نکنند، ممکن است واکنش‌های عجیبی را هنگام استفاده از سیستم لوله‌کشی‌تان تجربه کنید. هنگامی که یک سینک را روشن می‌کنید، دستشویی را فلاش می‌کنید یا ماشین لباس‌شویی‌تان را روشن می‌کنید، آب و حباب‌های هوا می‌تواند ایجاد شود. همه این چیزها در لوله‌های شما باعث ایجاد صداهایی می‌شود. از آنجا که صدا از طریق لوله‌ها به طرز عجیبی منتقل می‌شود، این صداها ممکن است از تجهیزات لوله‌کشی، دیوارهای اتاق‌های دیگر یا کف و سقف بشنوید.

بیشترین صدایی که مردم گزارش می‌دهند صدای غرغره است که هنگام استفاده از لوله اتفاق می‌افتد. با این حال، ممکن است صداهای عجیبی مانند صدای تند و گرمابه، غبغب‌ها یا نواحی دیگر نیز مشاهده شود. اگر خطوط فاضلاب اصلی شما تقریباً به طور کامل مسدود شده‌اند، ممکن است یک مدت طولانی پیش از آنکه همه چیز از طریق آن دفع شود، زمانی که شما از یک لوله استفاده می‌کنید صداها را بشنوید.

تجهیزات لوله کشی مسدود شده اگر خطوط فاضلاب شما برای مدت طولانی مدت طولانی نادیده گرفته می‌شود، شما این علامت را متوجه خواهید شد: زمانی که مسدود شدن به حدی رسیده که تقریباً هیچ آب‌فاضلابی از طریق لوله جابجا نمی‌شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، تجهیزات لوله‌کشی‌های شما به نظر می‌رسد کاملاً مسدود شده‌اند. به جای جریان آب به طور کند، تجهیزات لوله‌کشی‌های شما به نظر می‌رسد کاملاً به کار نمی‌آید. به جای آب کمی که به طور کند به جریان می‌آید، اجازه نخواهد داد به طور کامل از لوله جابجا شود.

باید به خاطر داشته باشید که همه تجهیزات لوله کشی‌های منزل شما به هم متصل هستند، بنابراین یک لوله‌کش مسدود شده اصلی باعث می‌شود تخلیه از تمام سیستم لوله‌کشی‌تان متوقف شود. اگر سینک آشپزخانه را روشن کنید، ممکن است وارد حمام شوید و داشته‌های حمام که به نظر می‌رسد مسدود شده، باشد. توالت‌های طبقه‌های بالا ممکن است به طور ظاهری کار کنند، اما سپس زمانی که به طبقه پایین می‌روید، ممکن است متوجه شوید که همه سینک‌ها مسدود شده‌اند.

با این حال، این مسدودیت‌ها به طور کلی امکان دارد موقتی باشند، که باعث می‌شوند آب به طور کند جابجا شود و نقص در لوله‌های شما ایجاد شود. به یاد داشته باشید که ممکن است مسدودیت‌ها تا زمانی که یک تمیز کردن کامل لوله‌ها انجام شود، بارها و بارها رخ دهد. شما همچنین هنگامی که با یک لوله‌کش مسدود شده اصلی مواجه شوید، به یک لوله‌کش حرفه‌ای نیاز خواهید داشت.

 

خدمات لوله باز کنی و تخلیه جاه در رامسر

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *